הלירה הפנטטונית בחינוך האנתרופוסופי

December 4, 2018

 

האנתרופוסופיה שואפת לחינוך מרפא 

 

.מה הכוונה ? היכולת להיות מאוזן בין כוחות מעלה ובין כוחות מטה.

 בין עלמות הרוח ובין עולמות גישמיים ,ארציים. כלומר - בין המחשבות שלנו , הדימיונות שלנו ובין הרצונות שלנו,הגוף שלנו והעשייה שלנו. המוסיקה נוצרת

במרכז ומאפשרת את המקום הזה. המוסיקה מפגישה בין המחשבה והרצון  

 

 .ערכו של החינוך המוסיקלי בחינוך האנתרופוסופי בעל חשיבות רבה

                        

          "חינוך מוזיקלי מהווה בסיס לסילוק מכשולים ופיתוח הרצון והאומץ"

מאת שטיינר

 

 

חינוך וולדורף מתבסס על התאוריה ההתפתחותית של שטיינר 

ערכו של החינוך המוסיקלי ניכר בעיקר בגילאי 7-14 גילאי בה"ס יסודי

בשנים אלה יש למערכת הנשימה מקום מרכזי בתהליך הצמיחה של הילד

בשנים אלה ער עולמו הרגשי והוא זקוק ל"מזון" המתאים לשלב זה בהתפתחותו

   : המזון שעליו מדבר שטיינר הוא 

שירה  - נגינה  - דקלום

 

 

?היכן המוסיקה פוגשת אותנו

בין קוטביות של יום ולילה, שינה ועירות, מתח והרפייה,